Dostaliście już rachunek za energie? Jeśli tak dokładnie go sprawdźcie.
– Do energii zgłosiło się już kilkudziesięciu klientów, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd – przestrzega Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy ENERGA.
Co powinieneś zrobić jeśli masz wątpliwości co do autentyczności faktury:
1. Sprawdź czy prawidłowo podany jest numer klienta i czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury)
2. jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
3. Sprawdź czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa
4. Sprawdź czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją: Nadano w UP Brodnica 1, dnia …
5. Sprawdź czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym
6. Sprawdź czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru EnergiiW przypadku, gdy stwierdzisz, że faktura jest fałszywa, to znaczy, że padłeś ofiarą oszustwa, powinieneś niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania, a także przekazać taką informację firmie Energa.W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany Jeśli klient nie jest pewien jaki jest jego numer klienta lub numer konta bankowego, firma prosi o kontakt pod numerem 555 555 555 (pn-pt 7-22).