Udogodnienie dla klienta, utrapienie dla handlarzy

Opublikowano:
Autor:

Udogodnienie dla klienta, utrapienie dla handlarzy - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Rewolucyjne zmiany w przepisach handlowych obowiązują od początku roku. Dotyczą sprzedaży przez Internet, w sklepach tradycyjnych i na tzw. pokazach.

Teraz możemy bez problemu oddać wadliwy towar i wybrać co chcemy: naprawę, wymianę uszkodzonego produktu lub zwrot kosztów zakupu. Na zwrot niechcianego zakupu mamy też 14, a nie jak dotychczas 10 dni. Tzw. e-sklepy muszą m.in. przerobić strony internetowe, tak aby klient kontrolował, jakie będą łączne koszty zakupów, wiedział, kiedy może się spodziewać dostawy produktu, kto dokładnie mu go sprzedaje, jak może go zwrócić itd. Nowe przepisy wprowadzają również jednolity druk odstąpienia od umowy oraz obciążają sprzedającego kosztami zwrotu produktu, czyli opłatami za dostarczenie rzeczy od sprzedawcy do klienta. Zmiany na korzyść konsumentów zaczęły obowiązywać dokładnie 25 grudnia 2014 i dostosowały nasze prawo do regulacji unijnych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE