Ponad 250 ton azbestu, zalegającego w gospodarstwach domowych, zamierzają odebrać i zutylizować powiatowe służby. Do końca sierpnia właściciele posesji, których poszycia dachowe są wykonane z rakotwórczego eternitu, mogą zgłaszać się z wnioskiem o usunięcie tworzywa. I to na koszt samorządu. Ten otrzymana na to środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Do akcji dołączają się także gminy powiatu krotoszyńskiego, które łącznie przeznaczą na ten cel 155 tys. zł.
Jeśli więc pozbyć się w swoim obejściu azbestu, złóż wniosek w gminie i dołącz - wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w programie usuwania azbestu w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy, kopię złożonego wniosku o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę (wymiana pokrycia dachowego lub rozbiórka) bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanych przez starostę w przypadku zgłoszenia wniosku na demontaż, transport i utylizację.