reklama

Nowa pułapka oszustów! Wykorzystali wideorozmowę, a pieniądze zniknęły

Opublikowano:
Autor:

Nowa pułapka oszustów! Wykorzystali wideorozmowę, a pieniądze zniknęły - Zdjęcie główne
Autor: Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościOszuści nie przestają zaskakiwać pomysłowością w tworzeniu nowych metod wyłudzania pieniędzy. O ile schematy „na wnuczka” czy „na wypadek” są już powszechnie znane, o tyle tym razem przestępcy poszli o krok dalej, łącząc motywy „na policjanta” i „na pracownika banku”. Wykorzystali także wideorozmowę, w czasie której na ekranie telefonu widać było umundurowanego policjanta. W misternie ułożoną historię uwierzył 36-letni mieszkaniec powiatu kaliskiego – i niestety stracił swoje oszczędności.
reklama

Do 36-letniego mieszkańca powiatu kaliskiego zadzwonili oszuści, którzy podszywali się pod pracowników banku oraz policjantów. Najpierw zadzwoniła kobieta i przekazała, że na jego dane, w jednym z banków internetowych złożono wniosek o pożyczkę. Mężczyzna zaprzeczył jednak, że taki wniosek składał i został poinformowany, że za chwilę skontaktuje się z nim pracownik banku, w którym ma założone konto. Ten “bankowiec” miał pomóc w zabezpieczeniu pieniędzy. Poinformował 36-latka, że sprawa została przekazana policji, która ma zająć się dalszą ochroną pieniędzy klienta banku.

reklama

- Kolejną osobą, która skontaktowała się z pokrzywdzonym był rzekomy policjant. W tym przypadku połączenie zostało wykonane za pośrednictwem wideorozmowy na popularnym komunikatorze internetowym. Oszust aby uwiarygodnić całą historię, ubrany był w policyjny mundur. Nieznajomy, polecił 36-latkowi, aby wykonywał wszystkie polecenia konsultanta banku - informuje Komenda Miejska Policji w Kaliszu.

Mężczyzna nie miał pojęcia, że rozmawia z oszustami, i bez wahania wykonywał wszystkie ich polecenia. W efekcie wygenerował kody BLIK, które przekazał przestępcom, jednocześnie je zatwierdzając. W ten sposób stracił część swoich oszczędności. Dopiero gdy uświadomił sobie, że padł ofiarą oszustwa, zgłosił sprawę policji.

Uwaga! Oszuści dzwonią i wyłudzają pieniądze – nie daj się nabrać!

Nie podawaj danych: Nigdy nie podawaj przez telefon haseł, kodów BLIK ani informacji osobistych, nawet jeśli numer wygląda na policyjny.

reklama

Nie daj się naciskać: Jeśli ktoś próbuje Cię pogonić lub straszy, odłóż słuchawkę i sprawdź sytuację na spokojnie.

Sprawdź rozmówcę: W razie wątpliwości natychmiast zadzwoń na 112 lub do najbliższej jednostki policji, by sprawdzić jego wiarygodność.

Nie ujawniaj informacji o pieniądzach: Nie mów, ile masz gotówki, i nie wykonuj przelewów na polecenie nieznajomych.

Ostrzeż bliskich: Powiedz rodzinie i znajomym, szczególnie starszym i samotnym o metodach stosowanych przez oszustów.

reklama

 

 

 

 

 

reklama
Artykuł pochodzi z portalu zwielkopolski24.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo