Do 36-letniego mieszkańca powiatu kaliskiego zadzwonili oszuści, którzy podszywali się pod pracowników banku oraz policjantów. Najpierw zadzwoniła kobieta i przekazała, że na jego dane, w jednym z banków internetowych złożono wniosek o pożyczkę. Mężczyzna zaprzeczył jednak, że taki wniosek składał i został poinformowany, że za chwilę skontaktuje się z nim pracownik banku, w którym ma założone konto. Ten “bankowiec” miał pomóc w zabezpieczeniu pieniędzy. Poinformował 36-latka, że sprawa została przekazana policji, która ma zająć się dalszą ochroną pieniędzy klienta banku.
- Kolejną osobą, która skontaktowała się z pokrzywdzonym był rzekomy policjant. W tym przypadku połączenie zostało wykonane za pośrednictwem wideorozmowy na popularnym komunikatorze internetowym. Oszust aby uwiarygodnić całą historię, ubrany był w policyjny mundur. Nieznajomy, polecił 36-latkowi, aby wykonywał wszystkie polecenia konsultanta banku - informuje Komenda Miejska Policji w Kaliszu.
Mężczyzna nie miał pojęcia, że rozmawia z oszustami, i bez wahania wykonywał wszystkie ich polecenia. W efekcie wygenerował kody BLIK, które przekazał przestępcom, jednocześnie je zatwierdzając. W ten sposób stracił część swoich oszczędności. Dopiero gdy uświadomił sobie, że padł ofiarą oszustwa, zgłosił sprawę policji.
Uwaga! Oszuści dzwonią i wyłudzają pieniądze – nie daj się nabrać!
Nie podawaj danych: Nigdy nie podawaj przez telefon haseł, kodów BLIK ani informacji osobistych, nawet jeśli numer wygląda na policyjny.
Nie daj się naciskać: Jeśli ktoś próbuje Cię pogonić lub straszy, odłóż słuchawkę i sprawdź sytuację na spokojnie.
Sprawdź rozmówcę: W razie wątpliwości natychmiast zadzwoń na 112 lub do najbliższej jednostki policji, by sprawdzić jego wiarygodność.
Nie ujawniaj informacji o pieniądzach: Nie mów, ile masz gotówki, i nie wykonuj przelewów na polecenie nieznajomych.
Ostrzeż bliskich: Powiedz rodzinie i znajomym, szczególnie starszym i samotnym o metodach stosowanych przez oszustów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.