Reklama

Co można sprawdzić na stacji kontroli pojazdów? [PORADY]

Opublikowano:
Autor:

Co można sprawdzić na stacji kontroli pojazdów? [PORADY] - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Stacja kontroli pojazdów to miejsce dobrze znane każdemu kierowcy. Wykonywane są tam badania techniczne bez których żaden samochód nie jest dopuszczany do ruchu po drogach publicznych.

Nowo wyprodukowane auta prosto z salonu muszą przejść ten proceder przed upływem trzech lat od ich pierwszej rejestracji. Następny przegląd powinien się odbywać po dwóch kolejnych. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku wszystkich starszych aut. Jeśli jesteśmy właścicielami samochodu, którego wiek przekroczył 5 lat, mamy obowiązek corocznych kontroli technicznych.

Co sprawdza się na stacji kontroli pojazdów

Podczas kontroli szczegółowo sprawdza się opony, czy mają odpowiednią głębokość bieżnika i są wolne od zniekształceń i uszkodzeń. Oświetlenie to kolejna istotna kwestia, która w dużej mierze wpływa na widoczność. Na stacji kontroli sprawdza się przede wszystkim jego poprawne ustawienie. Wydaje się być to błahą sprawą, jednak od tego zależy komfort a także bezpieczeństwo naszej jazdy. Kiedy lampy są źle wyregulowane, mamy nieodpowiednio oświetloną drogę i oślepiamy innych uczestników ruchu. Wpływ na widoczność mają też szyby. Kolejnym istotnym elementem sprawdzanym podczas kontroli są hamulce. Do ich kontroli wykorzystuje się tzw. rolki, na które wjeżdża się autem i następnie postępuje zgodnie z poleceniami diagnosty. Tam badana jest skuteczność hamowania oraz równomierny rozkład sił na poszczególne osie. Następnie kontrolowany jest układ kierowniczy. W tym przypadku ważne są prawidłowe mocowania w nim. Szczegółowo badane jest też zamocowanie kół oraz ich prawidłowe ustawienie

Wyposażenie auta i jego wpływ na środowisko

Kontrola auta nie kończy się tylko na sprawdzeniu zawieszenia, układów w aucie i jego opon. Oceniany jest stan elementów przymocowanych do pojazdu, takich jak m.in. haki, rury wydechowe i zderzaki. Wszystkie powinny być trwale przytwierdzone, w przeciwnym przypadku coś może odpaść podczas jazdy, zwłaszcza przy dużej prędkości. Diagnosta sprawdza też nadwozie, kabinę pojazdu, fotele, pasy bezpieczeństwa. Zawsze kontroluje się też obecność trójkąta oraz stan poduszek powietrznych. W przypadku, gdy auto ma instalację gazową lub jest to specjalny typ pojazdu np. nauka jazdy lub taksówka, jest on sprawdzany bardziej szczegółowo w zakresie dodatkowego wyposażenia. Zazwyczaj na końcu badania przychodzi czas na ocenę uciążliwości ekologicznej pojazdu.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE