11 gru / Damazego, Waldemara, Daniela

Nowy Mitsubishi ASX – przeżyj emocje, które zostaną z Tobą na długo!

Autor: Artykuł Partnera 19 lis 13:33 1064 odsłon
Takiej premiery chyba nikt się nie spodziewał. Salon Mitsubishi Kalisz – od progu otulają gości poruszające japońskie dźwięki. Na wejściu widoczne są charakterystyczne dla kraju Kwitnącej Wiśni, lampiony i napisy.

Goście na przywitanie odbierają swoje ciastko z wróżbą. W powietrzu unosi się zapach aromatycznej zielonej herbaty a sushi Master serwuje już najsmaczniejsze kawałki nigiri i futo-maki. I tylko posągowy zarys samochodu pod czerwoną płachtą na środku, zdradza zamiar piątkowego wieczoru. Właściciele salonu Auto Centrum Lis przenoszą nas wprost do Japonii.

Atmosfera piątkowego wieczoru udzieliła się również ambasadorom marki Auto Centrum Lis – zespołowi PECTUS. W ten dzień muzycy wraz z gośćmi korzystali z przygotowanych atrakcji. Podczas warsztatów kaligrafii panowie malowali nazwę zespołu w języku japońskim. Skorzystali także z porad i masażu karku w wykonaniu fizjoterapeutek ze studio Yasumi Kalisz. Najmłodszy z braci, Maciej próbował swoich sił w przygotowaniu wegetariańskiego sushi a lider zespołu, Tomasz wybrał się na jazdę testową wraz z gośćmi najnowszymi modelami Mitsubishi. Jednak najważniejszą rolą zespołu tego wieczoru było przedstawienie i zapoznanie gości z nowym modelem, kultowego już miejskiego suv-a ASX. Od rozpoczęcia współpracy z firmą Auto Centrum Lis, muzycy poruszali się na co dzień modelem Outlander a w ostatni piątek do ich floty dołączył najnowszy ASX.

Zmodyfikowany ASX to najnowsza propozycja koncernu z Dalekiego Wschodu z trzema diamentami na masce.

ASX – kompaktowy SUV produkowany od 10 lat to jedno z najlepiej sprzedających się aut koncernu z kraju Kwitnącej Wiśni. Jak podaje portal moto.pl, od początku produkcji w Europie nabywców znalazło ponad 330 tysięcy tych pojazdów. Również w Polsce ASX cieszy się zasłużonym zainteresowaniem. W latach 2010 – 2019 na polskie drogi wyjechało ponad 20 tysięcy kompaktowych SUV-ów Mitsubishi.

Co przekonuje nabywców? Między innymi silnik – oszczędny i niezawodny. Co prawda w nowym ASX pracuje nowa jednostka ale filozofia marki pozostała ta sama. Nowy model został wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, o 33 KM silniejszy od poprzednika. Może współpracować z doskonałą, 5-stopniową przekładnią manualną lub również chwalonym 6-stopniowym automatem CVT wykorzystywanym m.in. w Eclipse Cross.

Użytkownicy doceniają też użytkowe i terenowe walory ASX. W zasadzie bez zmian pozostały wymiary auta – 4365 mm długości (o 70mm więcej od poprzednika), 1770 szerokości i 1640 wysokości. Bagażnik ma 419 dm3 pojemności a po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do ponad 1200 litrów.

Spory, 19-centymetrowy prześwit oraz wytrzymałe nadwozie gwarantują, że ASX-em można bez obaw forsować nawet trudniejsze bezdroża. Doskonałe off-roadowe możliwości gwarantuje napęd 4X4 sprzężony z bezstopniową przekładnią CVT.

Warto zwrócić uwagę na nowe, lepsze materiały odświeżonego wnętrza ASX. Nowością jest również SDA – nowy system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, który można obsługiwać dotykiem lub poleceniami głosowymi a bezpieczeństwa podróżujących najnowszym suv-em Mitsubishi strzeże cały zestaw systemów.

Piątkowy wieczór to nie tylko premiera najnowszego model ASX, to również debiut użytecznego i komfortowego modelu L200.

Ten japoński pick-up zadebiutował 41 lat temu, w 1978 roku. Choć stworzony przede wszystkim do ciężkiej pracy, przypadł do gustu również, a może przede wszystkim tym, którzy doceniają jakość. Stał się wręcz synonimem jakości i użyteczności. Zdolny do przewożenia ładunków o masie do 1 tony i długości, w zależności od wersji od  1,5 do 1,8 metra. Może też ciągnąć przyczepy o masie do 3 ton. A to dzięki nowej jednostce wysokoprężnej o pojemności 2,3 litra, mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Istotnym elementem determinującym jakość i niezawodność auta jest konstrukcja podwozia i zawieszenia. Nadwozie L200 zabudowane jest na ramie, zawieszenie przednie – niezależne z wahaczami i sprężynami śrubowymi a tylne tworzy sztywny most z resorami piórowymi. Nowe Mitsubishi L200  zyskało nowy (choć testowany od prawie 40 lat) napęd na cztery koła, czyli Super-Select 4WD-II. W zależności od rodzaju nawierzchni oferuje kilka trybów jazdy. Na szutrach doskonale spisuje się Gravel, na błocie i śniegu – Mud/Snow na piasku – Sand a do jazdy w najtrudniejszym terenie wykorzystywany jest Off Road. Przełączania pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy można dokonywać podczas jazdy, nawet do prędkości 100 km/h.

W swojej klasie L200 jest pewnego rodzaju wyjątkiem. Wynika to z faktu, że został wyposażony w systemy bezpieczeństwa raczej rzadko widywane u konkurentów. To między innymi system Multi-Around Monitor umożliwiający obserwację terenu wokół auta i łatwiejsze manewrowanie.

Pojazd wyposażono również w system łagodzący skutki kolizji oraz system umożliwiający dohamowanie pojazdu w sytuacjach awaryjnych. Zupełną nowością jest natomiast system zapobiegający wjechaniu w przeszkodę przy zbyt gwałtownym ruszeniu z miejsca. Ma to być zabezpieczenie na wypadek pomylenia pedałów, co pewnie się zdarza.

Kaliska premiera obu modeli miała miejsce w piątek, 15 listopada, w salonie firmy Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej, dealera marek Mitsubishi, Hyundai, Renault, Dacia, Ford oraz Volvo. Integralną częścią kaliskiej premiery było autorskie spotkanie z zespołem Pectus w Galerii Amber oraz Galerii Ostrovia z okazji wydania nowej płyty grupy „Kobiety/Wojciech Młynarski”. Zespół w Kaliszu gościł aż trzy dni podczas, których odbył się także nagrania z jazd testowych oraz sesja zdjęciowa z modelami Mitsubishi. Efekty pracy z tych dni można będzie już wkrótce zobaczyć na profilu facebookowym Mitsubishi Kalisz Auto Centrum Lis.

Możliwość komentowania została wstrzymana.
Popularne w Moto