18 wrz / Irmy, Stanislawa, Ireny

Tytuł strony kluczem do wyświetleń

Autor: Artykuł partnera 30 kwi 12:27 74 odsłon
Odpowiedni tytuł strony internetowej jest tak samo ważny, jak inne części, na które składa się proces budowania wizerunku i popularności marki w sieci. Dobór właściwej treści, która ma zachęcić internautę do wejścia na stronę, jest istotna, ponieważ między innymi dzięki temu generowani są nowi potencjalni klienci.

Tytuł strony jest widziany w dwóch wersjach, w belce tytułowej przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwania. Maksymalna długość to około 60 znaków ze spacjami, dlatego tak ważne jest, aby tytuł po pierwsze od razu informował, o czym jest strona, a po drugie przykuwał uwagę oraz zawierał w sobie słowa klucze. Atrakcyjność tytułu można uzyskać, stosując się do kilku punktów, należy do nich czytelny, przejrzysty tytuł, który będzie zrozumiały dla większego grona odbiorców, a nie tylko małej grupy osób. Należy także uważać na ilość fraz kluczowych, trzeba znaleźć równowagę, dzięki której nasza strona nie zostanie oznaczona przez Google jako SPAM.

Kolejna zasada, na którą warto zwrócić uwagę to unikalne tytuły dla podstron. Nie mają być one tylko wabikiem dla odbiorców, ale informacją co można znaleźć po wybraniu konkretnej zakładki na portalu. Wprowadzanie odbiorców w błąd nie będzie mieć żadnego sensu, więc jeśli na witrynie nie można znaleźć na przykład kodów rabatowych dla klientów sklepu, to tytułowanie jednej z podstron tylko po to, żeby zwiększyć ruch, nie jest pożądane, gdyż prędzej czy później odbiorcy zorientują się, że jest to zwykłe oszustwo. W celu ułatwienia właścicielom stron wybierania adekwatnego tytułu witryny została stworzona tzw. metoda mocnej trójki.

Mówiąc bardziej zrozumiale, pierwsze trzy wyrazy mają być tak dobrane, żeby ich losowe złączenie tworzyło jakąś frazę np. Ekologiczna wegańska restauracja, są to słowa, które można połączyć w nowe frazy, np.: ekologiczna restauracja, restauracja wegańska. Dzięki temu nasza strona będzie wyszukiwana nie tylko przy zapytaniu o ekologiczny i jednocześnie wegański rodzaj restauracji, ale także, gdy ktoś szuka namiarów na wegańskie jedzenie bez innych wymogów. Więcej na temat nazwy domeny i pozycji wyszukiwania przeczytasz na blogu.

Tworząc tytuły, warto pamiętać o tym, żeby nie były one skomplikowane i trudne do zapamiętania, bo mimo że wydaje się nam, że francuskie wyrazy użyte do nazwania poszczególnych sekcji na stronie wyglądają ekskluzywnie, to dla większości odbiorców będzie to niezrozumiały zlepek słów, których nie da się nigdzie zaszufladkować.

Tytuł to bardzo ważny element wszelkich czynności wpływających na pozycjonowanie stron. Dzięki kilku dobrze dobranym wyrazom marka ma ogromne szanse na to, aby zaistnieć i przebić się przez konkurencję. Lekceważenie wyboru tytułu i przeświadczenie, że najważniejsze są dodawane artykuły przepełnione słowami kluczowymi, może w ogóle nie przynieść firmie oczekiwanych rezultatów.

Ostatnie komentarze