/ Ireny, Kleopatry, Jana

Zwrot towaru – kiedy przysługuje?

Autor: materiał partnera 18 kwi 13:10 55 odsłon

Jeśli uznasz, że towar, jaki zamówiłeś, nie spełnia twoich oczekiwań, możesz go bez problemu odesłać. Na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz czternaście dni od dnia odebrania produktu. Sprzedawca internetowy zwraca w takiej sytuacji zarówno cenę produktu, jak i koszt przesyłki w pierwszą stronę. Musisz jednak pamiętać o tym, że sprzedawca zwraca tylko najtańszy koszt przesyłki, jaki oferuje w swoim sklepie internetowym.

Sprzedawca nie może od ciebie wymagać, byś zwrócił towar w oryginalnym opakowaniu wraz z fakturą i paragonem. Jest to jedna z tych klauzul, które pojawiają się najczęściej w regulaminie sklepu internetowego. Ty, jako klient możesz przymierzyć lub sprawdzić produkt, jednak jeśli go uszkodzisz, wtedy sprzedawca może zażądać zapłaty odszkodowania. Zwracasz bowiem przedmiot, który stracił na swojej wartości.

Zwrot towaru zakupionego przez internet a odbiór osobisty

Nawet jeśli zamówiłbyś towar przez internet, a wybrał jako sposób dostawy odbiór osobisty, również wtedy przysługuje ci prawo zwrotu produktu. Nawet więc jeśli pójdziesz po produkt do sklepu stacjonarnego, umowa w dalszym ciągu będzie traktowana jak umowa zawarta na odległość. Mogą być jednak wyjątki od tej zasady. W niektórych sklepach internetowych możesz zakupić produkt na dwa sposoby:

  • z dostawą do domu,
  • rezerwacja przez internet.

W przypadku, gdy zamawiasz produkt przez internet z dostawą do domu, umowę zawierasz na odległość, za pośrednictwem serwisu online. Natomiast w przypadku rezerwacji przez internet produkt tylko rezerwujesz, a umowę zawierasz dopiero w sklepie stacjonarnym. Warto podkreślić, że jeśli zarezerwujesz towar, nie musisz go ani odbierać, ani zawierać umowy sprzedaży.

Zwrot towaru w sklepie stacjonarnym

Jeśli chcesz zwrócić towar w sklepie stacjonarnym, musisz pamiętać o tym, że firma nie ma obowiązku przyjmować zwrotu. Szczególnie wtedy, gdy produkt nie jest wadliwy i który kupiłeś w sposób tradycyjny. Wybierając dany przedmiot, możesz w sklepie stacjonarnym dokładnie się z nim zapoznać, obejrzeć go, przymierzyć, więc nie kupujesz „w ciemno”.

Jednak pomimo tego, że sklepy stacjonarne nie maja obowiązku przyjmować zwrotu towaru, to jednak często to robią. Dzieje się tak głównie ze względów wizerunkowych, a także większych możliwości finansowych.

Gdyby niektóre sklepy nie umożliwiały zwrotu towaru, mogłoby dojść do absurdalnej sytuacji. Marka przyjmowałaby bowiem zwroty towarów kupowanych przez internet, a nie przyjmowała tych kupionych w sklepie stacjonarnym. Musisz jednak liczyć się z tym, że warunki zwrotu ustala w takiej sytuacji właściciel sklepu. Najczęściej jest tak, że na zwrot towaru masz trzydzieści dni od daty zakupu. Jednak musisz pamiętać o tym, by dołączyć paragon lub fakturę, która dowodzi tego, że w danym sklepie stacjonarnym dokonałeś zakupu.

Jeśli chcesz szybko i bezpiecznie dokonać zwrotu towaru, wybierz zwracam.pl. Za pomocą serwisu uda ci się wygenerować formularz zwrotu, a także zamówić kuriera po odbiór przesyłki. 

Ostatnie komentarze
Popularne w Biznes i praca