Anulowanie paragonu. To warto wiedzieć

Materiał promocyjny

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: materiał partnera

Anulowanie paragonu. To warto wiedzieć - Zdjęcie główne

foto materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Anulowanie paragonu czy wydruk błędnego wbrew pozorom jest częstym zjawiskiem. Popełniony błąd nie powinien wzbudzić większego niepokoju, warto jednak przy tym zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Jak anulować paragon?

Anulowanie paragonu może okazać się konieczne z różnych powodów. Nie tylko ze względu na błędny wydruk, ale również zwrot produktu i reklamacja.

W przypadku błędnego wydruku paragonu należy anulować poprzedni paragon oraz ponownie wprowadzić dane, by uzyskać prawidłowy wydruk. Błędy mogą dotyczyć najczęściej kwoty sprzedaży, liczby usług lub towarów, czy stawki podatku.

Błędne wprowadzenie paragonu może wiązać się z wieloma przyczynami. Czasami dochodzi do wprowadzenia niepoprawnej kwoty, np. zamiast 30 zł pracownik wbije na kasę 300 zł. Może to mieć związek z rozkojarzeniem lub gorszym samopoczuciem pracownika, u którego w trakcie godzin pracy mogły wystąpić objawy choroby. Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób rozliczyć zwolnienie lekarskie z dnia pracy, najważniejsze informacje znajdziesz m.in. tutaj: https://www.ingksiegowosc.pl/news/sprawy-kadrowe/zwolnienie-lekarskie-w-czasie-dnia-pracy-rozliczenie.

Ewidencje zwrotów i reklamacji oraz pomyłek

Transakcji zapisanych na kasie fiskalnej nie da się cofnąć, dlatego niezbędne okaże się wdrożenie w tej sytuacji odpowiedniego postępowania. Każdy z przedsiębiorców jest zobligowany do prowadzenia ewidencji zwrotów i reklamacji oraz ewidencji pomyłek. Dzięki nim zyskamy możliwość na korektę błędnie ujętych danych.

W tym celu do ewidencji pomyłek należy wpisać wartość brutto oraz podatek od sprzedaży błędnie zewidencjonowanego towaru lub usługi. W ewidencji powinna się również znaleźć informacja na temat przyczyny pomyłki oraz krótki opis transakcji wraz z anulowanym paragonem.

Dzięki prowadzonej ewidencji korekty wszystkich ewentualnych pomyłek będzie można ująć w Księdze Przychodów i Rozchodów.

Prowadzenie działalności gospodarczej – jakie obowiązki?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością dopełnienia szeregu obowiązków. Do jednego z najważniejszych należy posiadanie kasy fiskalnej, na podstawie której będzie możliwe m.in. odprowadzanie podatków w należnych wysokościach.

Warto pamiętać, że obowiązujące przepisy wciąż się zmieniają, jak np. te dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur, które wejdą w życie od lipca 2024 roku. Do tego czasu przedsiębiorcy mają czas, by przygotować się na nadchodzące zmiany i dowiedzieć się jak najwięcej o nowych przepisach. Więcej informacji na ten temat znajdziesz m.in. tutaj: https://www.ingksiegowosc.pl/news/zmiany-w-przepisach/ksef-przyjety-przez-sejm.

Choć pojedyncze błędy czy anulowanie paragonów nie będą stanowiły większych problemów, w przypadku zwiększenia częstotliwości, powinniśmy liczyć się z możliwością kontroli z urzędu skarbowego. Jej celem będzie sprawdzenie, czy poprzez anulowanie paragonów, nie chcemy np. zmniejszyć kwoty podatku należnego.

 

Artykuł sponsorowany

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy